צעירים נמלטים לחו"ל ישארו פה רק מבוגרים שדאגו לרפד עצמם ואת משפחתם, מצב עגום:

במדינה מלחמתית בה הצעירים בתחתית סדרי העדיפויות עם מחיה יקרה ושוחקת, אל תתפלאו אם יקומו "מדינות ישראל" באזורים אחרים בעולם. עד שנלחמנו על מדינה במו ידינו אנחנו מפצלים אותה ואולי זה תהליך טוב? אולי האבולוציה דואגת שנתפזר בגולה בשביל למגר את האנטישמיות? אולי כשתהיה מספיק התפזרות במדינות אירופה ודרום אמריקה תהיה יהיה יותר "תמיכה בישראל"?

אולי זו הברירה הטבעית שעובדת מאחורי הקלעים ודואגת שהמחירים יעלו בלי סוף בכל תחום ובלי פרופורציה בשביל להעלים אוכלוסיות חלשות?

אם זה היה תהליך טבעי היינו רגועים, אבל זה נגוע:

האמת? אם זה היה תהליך טבעי בו הטבע עושה את שלו, הייתי רגוע. כשיערות עצומים עולים באש באוסרטליה, אני מבין שזה תהליך טבעי ועוד רגע יצמח יער "נכון יותר" התהליך שאנו עוברים בישראל הוא מלאכותי ויש בתהליך 90% "יד אדם". אם נחליט שזו לא הדרך וסדרי העדיפויות ישתנו, יהיה פה מדהים.

תתעוררו כבר!

לא מעט רוסים כבר חזרו לרוסיה או היגרו לקנדה לקהילה ישראלית רוסית גדולה, אתיופים כבר מתחילים ללטוש עיניים לאדיס אבבה והרבה כבר חזרו או יחזרו ומשתעשעים עם הרעיון של מגורים על הקו, צעירים ישראלים המציאו את "הנוודות הדיגיטלית" וחיים בכל העולם רק לא בישראל, הסיבה של 99% מהם – יוקר מחיה ומשבר דיור.

עצוב עוד יותר – אנשים לא מדברים על סבבי הלחימה, הם מוכנים לסבול מפוסט-טראומה וילדים שמרטיבים בלילה מרעש האזעקה שחודר לקירות ולעצמות אך הם לא מוכנים לסבול את זה שאין ביטחון כלכלי. תשאלו את הרוסים שירדו לקנדה למה ירדו לשם, זו בושה!

מי ישאר בישראל בסוף?

בסוף ישארו פה רק עשירים, עוזריהם ועובדים זרים?!

הצעירים יסעו לטיול אחרי צבא ותוך כדי יפשפשו איפה הכי משתלם להם לגור ונפספס ילדים זהב בגלל טיפול לקוי. אנחנו כרגיל מתעוררים מאוחר תמיד.

איך אמרו לנו בצבא "חוקים אלה נכתבו בדם". בלי הרבה דם בשדרות והעוטף אין היום כיפת ברזל.

אני מנחש שבקפריסין/ אתונה/ מזרח אירופה, תאילנד, פנמה פורטוגל, ועוד מקומות בהם יש כבר גרעין ישראלי מתפתח יקומו "גרעיני התיישבות" של ישראלים יהודים שיעזבו את המדינה כי המדינה מצצה להם את הדם.

נצטרך שכירי חרב אם זה יימשך כך:

אנשים פה חיים בסרט שחיילים ימשיכו לשלם בדם עבורם מול מחבלים חסרי מצפון בזמן שאין להם לחם בבית.

נגמר העידן של "למות בעד ארצנו" של הורינו. היום זה "למות בעד עצמי". הצעירים חיים בעידן אחר ואינדיבידואליסטי, גלובליסטי, של "עולם ללא גבולות" ותודעת we work בה מתחברים לווייפיי מכל מקום בעולם ומתחילים לעבוד.

אם מדינת ישראל סבלה מגלי עזיבה אחרי מלחמת יום הכיפורים ובשנות האינתיפאדה, הפעם גלי העזיבה יהיו בעיקר על רקע כלכלי ושקט נפשי.

לחוץ פה גם ככה, אז גם יוקר מחיה שחונק לאנשים ת'נשמה?

וואלה, הלחץ היומיומי פה, איראן וחמאס וחיזבאללה, מצב הפוליטיקה, יוקר המחיה, היאוש מהנדל"ן, לא מתיישבים לכל אחד בצורה שווה על הנפש, יש לא מעט שהלחץ הזה עושה אותם חולים. תוסיפו לזה חרדות כלכליות וזו קטסטרופה.

ציפרלקס זה האופטלגין החדש בישראל, לא עצוב? למה שלא נייצר חממה יהודית ומשגשגת בה הפרטים נהנים מהשגשוג ולא רק קומץ שעשה אקזיט? למה שלא נייצר מדינה יהודית שכיף לחיות בה?

אם המדינה תחליט יהיה פה מדהים, אך המדינה לא תחליט עד שהציבור לא יהדהד זאת לחברי הכנסת. במקום זה רבים על "ימין ושמאל", עד שלא ישארו אנשים להצביע.תתעוררו כבר! אין ימין שמאל ביוקר מחיה/ בבריאות/ בנדל"ן / בחינוך / תחבורה – בואו נתעורר ונדרוש את זה מהאנשים שאמורים לשרת אותנו.

אנחנו באיחור של 20 שנה…מיטב בנותינו ובנינו עזבו לחו"ל, בואו נעצור את זה בזמן ונייצר פה סינגפור שכולם ייהנו ממנה במקום לטפח חיילות וחיילים לוחמים, לבנות להם פה בסיס בריא להקמת משפחה ואפילו לתת להם התחלה לדיור בר השגה, גורמים להם לעבוד ב5 עבודות בשביל לשרוד ולמות אחרי זה מדיכאון.

שטחים על גבי שטחים ריקים מאדם והעיקר מחירי הדיור טסים בלי קשר לכלום!

בנגב כ- 60% משטחה של מדינת ישראל ורוב השטח ריק מאדם, למה לא לפתח את הנגב באופן אגרסיבי? למה אתם מחכים? שדירת 3 חד 60 מ"ר באופקים ללא מעלית תעלה 3 מיליון שקלים? תראו, אני מתפרנס מנדל"ן מעל עשור, אבל יש דברים שהם מעבר לכסף. כשאני מדבר עם צעירים, הם מרגישים שאין להם אופק. שני גרפיקאים שלי כבר עזבו לחו"ל ועוד חברים ואחותי שגרה במיאמי כבר עשור. אני בעד עושר ושפע, אך אסור לנו לשכוח למה באנו לפה.

אם לא נתעורר, נצטרך לייבא שכירי חרב, אף אחד לא יצא להילחם, מילואים זה כבר מותרות, מי יצא למילואים בשביל לחזור לגיהנום כלכלי? כשהבטן שלו מקרקרת מרעב וחרדות קיומיות אופפות אותו?

בואו נתעורר, כי אם זה יימשך ככה בעוד 20 שנה יהיו "מדינות ישראל" בעולם ופה כבר לא ישארו אנשים חוץ מעשירים ואוכלוסיות שאין להן ברירה, זה מה שאנחנו רוצים? שלא ירצו ויחיו פה בלית ברירה או מבחירה אדירה בציונות ובאהבת המדינה? איראן? חיזבאללה? חמאס? בסוף, אנחנו האוייבים הכי גדולים של עצמנו. בואו נייצר מדינה שבה כל אחד שיוצא לעבוד יחיה בכבוד רב, זה אפשרי אם רק נחליט.

אהבתם? מוזמנים לשתף.

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

השאירו פרטים מלאים:

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

עלו לאחרונה...

כל התוכן הכי עדכני נמצא כאן.

הטירוף בשוק הנדל"ן: האם אי פעם נפסיק לקנות דירות במחירים מטורפים?

הטירוף בשוק הנדל"ן: האם אי פעם נפסיק לקנות דירות במחירים מטורפים?

תואר אקדמי כן או לא המנטור שלי אומר שזה שטויות

תואר אקדמי: כן או לא? המנטור שלי אומר שזה שטויות!

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

אולי גם אלו יעניינו אותך...

חרדות או לא להיות

חרדות או לא להיות – אל תורישו פחדים לילדים שלכם!

תשמרו על הילדים שלכם

ככה תשמרו על עצמכם ועל הילדים שלכם

איך להפסיק חרמות על ילדים?

איך להפסיק חרמות בילדים ולהעלות לילדים את הדימוי והביטחון העצמי

החיילים שלנו נהרגים איך יוצאים מהלופ הנוראי הזה?

החיילים שלנו נהרגים איך יוצאים מהלופ הנוראי הזה?

אנחנו מדינת היהודים ולכן צעירים צריכים לעזוב אותה

אנחנו מדינת היהודים ולכן צעירים לא צריכים לעזוב אותה

מסאי דאגו - מאמן מכבי חיפה

האנטי נגד מסאי דגו יגרום לו להמריא?

המוצר נוסף לעגלה

לאן ממשיכים?

דילוג לתוכן