אנחנו מדינת היהודים ולכן צעירים לא צריכים לעזוב אותה

זה טיעון ששומעים בעיקר מאנשים בני 40 + שעדיין חיים בסרטי עבר וצוחקים מ"חגיגה בסנוקר" או "אלכס חולה נשמה". אמנה 2 סיבות שלדעתי שינו פה את כללי המשחק, אכתוב הכל בקצרה בשביל שלא יצא פוסט ארוך מידי.

1. פרדוקס השפע –

למה אנשים עושים פחות מילואים? למה מתגייסים פחות לקרבי? למה יש יותר רווקות ורווקים? למה יש יותר "נישואים פתוחים"? למה הפורנו פורח והוא תמיד בין האתרים המבוקשים בעולם בזמן שסקס זו מילת גנאי בהרבה בתים? למה אמני להיטים מוציאים שירים כמו בגטים במאפיה? למה למרות כל השפע יש הרבה יותר דיכאון סמים ובדידות בעולם ? וזהו הפרדוקס.

כאשר יש תחושה חזקה של "שפע" באוויר אנשים פחות רוצים לחיות במסגרות והתחייבות עושה להם רע על הנשמה. יש לכם עסק שבו אתם מחייבים את הלקוח לתקופה מסוימת? אתם מפסידים ערמות של כסף כי אתם חוטאים לנרטיב ולנורמה החדשה שנוצרה. אנשים לא רוצים להתחתן בגלל הפחד להתחייב אז התחייבות על שירות שהוא לא "פופולארי"?

רציתי להקליט פודקאסטים אצל חברה מקסימים הם ביקשו שאתחייב ל 3 חודשים ואמרתי להם יפה "תודה אחי, אבל קודם תן לי להתנסות ולראות אם זה בכלל מתאים"

"לא! במסלול הזה זה רק ככה". טעות פנטית, הפסידו לקוח חם שיש כבר ברשותו פודקאסט שמאזינים לו, לא מעט("אקזיטים" באפליקציות הפודקאסטים). בלי גמישות עסקית עסק לא יכול לשרוד ובלי הבנת הנרטיבים שמרכיבים את "צרכי הלקוחות" אין סיכוי להצליח.

עד לפני שנתיים, דימונה הייתה עיר שהנרטיב בה היה שלילי לכן מחירי הנדל"ן שם היו מאוד מאוד נמוכים, עד שיכולת להחליף ג'יפ cx5 בדירת 2 חדרים משופצת. הנרטיב השתנה לחיובי והיום כבר נצטרך 2 ג'יפים בשביל דירה זהה.

2. פרודקס הפספוס או fomo –

אנשים חיים בתחושה תמידית של החמצה הרבה יותר מבעבר וזה לבד גורם לאנשים לבהות בטלפון 16 שעות ביממה בהנחה ש 8 שעות הם ישנים, אוכלים מתקלחים ונוהגים.

אז למה להילחם כאשר אני יכול לפספס משהו סקסי יותר? למה לצאת למילואים באיזה בסיס שכוח אל בזמן שאני יכול להרים וובינר בתחום שמעניין אותי? למה לצאת עם מישהו שנראה סבבה כשאני רואה כ"כ הרבה חתיכים בטינדר? אופס הבאתי לו מספר אחר(052…)

2 הסיבות האלה הביאו אותנו למצב הזה ש:

1. הדרכונים לפורטוגל – פתחו את כל אירופה בשיח הישראלי. כשתיפסק הלחימה באוקראינה אלפי ישראלים יהגרו לאודסה/קייב תרשמו תרשמו. בינתיים מושבות אירופאיות ישראליות פורחות ב: פורטוגל, יוון, קפריסין, מיאמי, אוסטרליה, קנדה משגשגת בישראלים.

2. אנשים לא יכולים לסבול יותר מידי – רף הסבל של הורינו הוא פי 250 מאתנו, אנחנו חלשים מאוד ביחס אליהם.

3. כפר גלובלי – האינטרנט נותן לנו תחושה שאנחנו בכל מקום, שיחות הווידאו הוכיחו שאנחנו בכל מקום. אז למה שצעיר לא ירוויח בשקלים ויחיה בבטים בתאילנד? דירות חדשות ומודרניות ב – 1,500 שקלים כולל שומר, חניה, בריכות שחיה, חדר כושר. חלל משותף? 200 שקלים.

המפלגה שתבין שישראל היא אי קטן בכפר הגלובלי ושהיא חייבת להיות תחרותית ביחס לעולם ברמת הכל : בריאות, חינוך, ביטחון, יוקר מחיה, היא המפלגה שאצביע לה, היא המפלגה שכולנו חייבים להצביע לה.

עצוב על המדינה המהממת שלנו, אבל היא בכיוון על הפנים, אטימות ובירוקרטיה שמפספסות את כוח האדם האיכותי ביותר בעולם. באמ'שלכם תתעוררו כבר! ומי שחושב עדיין "זו מדינה יהודית וצעירים ילחמו", תטיילו בבסיסי צה"ל; אוטוטו נגיע למצב שהצבא הלוחם יהיה בתשלום גבוה.

זה הדיבור – או "שתיתן סיבה אמתית למה לצאת להילחם כשיש לי כזה שפע בחיים, או תשלם הרבה כסף" זו בדיוק הסיבה למה הייטיקסטים שמרוויחים 40 אלף בחודש מחליפים עבודות כל הזמן..כסף כבר לא מרגש הם מחפשים משמעות(כמו החיילים רק בצד ההפוך).

עכשיו כל הפוליטקאים מדברים על "שוק חופשי" והוזלת מחירים? נשמות, אתם מאחרים בשני עשורים. כמה אפשר להיות מנותקים? אנשים איבדו את התחתונים, דירות במחירים הזייה, 50% מהשכר לשכירות, והם מוזילים עלויות? מה בדיוק זול פה? אתם מכריחים צעירים לעזוב ולבקר פה בחגים בשביל הישראליות.

וסיימנו את הפוסט עם פרדוקס השפע שהוא מה שימוטט את כל מה שהכרנו. תתעוררו כבר, חיים בסרט שחור לבן! מסכימים? לא מסכימים?

* אם לא תהיה תחרות עם מדינות אחרות בעידן שלנו, אנשים פשוט יטוסו מכאן. אני ציוני מידי, מקסימום שלי זה לעזוב לאילת אל דאגה.

אהבתם? מוזמנים לשתף.

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

השאירו פרטים מלאים:

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

עלו לאחרונה...

כל התוכן הכי עדכני נמצא כאן.

הטירוף בשוק הנדל"ן: האם אי פעם נפסיק לקנות דירות במחירים מטורפים?

הטירוף בשוק הנדל"ן: האם אי פעם נפסיק לקנות דירות במחירים מטורפים?

תואר אקדמי כן או לא המנטור שלי אומר שזה שטויות

תואר אקדמי: כן או לא? המנטור שלי אומר שזה שטויות!

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

אולי גם אלו יעניינו אותך...

חרדות או לא להיות

חרדות או לא להיות – אל תורישו פחדים לילדים שלכם!

תשמרו על הילדים שלכם

ככה תשמרו על עצמכם ועל הילדים שלכם

צעירים נמלטים לחו"ל ישארו פה רק מבוגרים שדאגו לרפד עצמם ואת משפחתם, מצב עגום:

צעירים נמלטים לחו"ל ישארו פה רק מבוגרים שדאגו לרפד עצמם ואת משפחתם, מצב עגום:

איך להפסיק חרמות על ילדים?

איך להפסיק חרמות בילדים ולהעלות לילדים את הדימוי והביטחון העצמי

החיילים שלנו נהרגים איך יוצאים מהלופ הנוראי הזה?

החיילים שלנו נהרגים איך יוצאים מהלופ הנוראי הזה?

מסאי דאגו - מאמן מכבי חיפה

האנטי נגד מסאי דגו יגרום לו להמריא?

המוצר נוסף לעגלה

לאן ממשיכים?

דילוג לתוכן