פרדוקס המשקפיים – הפוסט שישנה לכם ולילדכם את החיים

לפני מספר שנים עשיתי הרצאה במרכז לנוער בסיכון, וסיפור ההצלחה של "הילד העבריין" שהפך לקצין בסיירת גרמה לי לכתוב את החוויה הזו:

התחלתי את ההרצאה שהייתה בסימן "אם כבר מוכרחים לחשוב אז למה לא לחשוב חיובי ובגדול?" להרצאות האלה הייתי מגיע עם שתי זוגות משקפיי תלת מימד, משקפיים ורודים, ומשקפיים כהים. עוד בתחילת ההרצאה ילד אחד סקרן במיוחד שאל בלי סוף שאלות, רצה הגורל וההשתתפות שלו שינתה את חייו מהקצה אל הקצה.

למד מסבא שלו על דחיית סיפוקים ואישה אחת?

אתה מכיר אנשים מבוגרים חכמים?" שאלתי את אותו הנער, הוא ענה לי "כן, סבא שלי מאוד חכם, הוא רב". "אה, איזה יופי, ולמה אתה חושב שהוא חכם?"

"כי הוא יודע הרבה דברים על החיים, הוא לא מפסיק לקרוא וללמוד גם בגיל 92, נגיד אתמול באתי אליו הביתה בשביל להביא לו אוכל מאמא שלי והוא נרדם עם ספרי קודש ולקח כמה דקות עד שפתח את דלת הדירה".

"איזה יופי שאתה דואג לו ככה, זה לא מובן מאליו, מה הדבר האחרון שלמדת מסבא הצדיק בשנה האחרונה?"

הנער חייך וענה "הוא אמר לי שלא טוב לרדוף אחרי בנות וכדאי להיות אחד כזה שיהיה שווה לרדוף אחריו. הוא לימד אותי שאחת המצוות הגדולות בלי קשר לתורה זה לשלוט על היצרים שלי בכל מיני תחומים". שיעור מאוד חשוב למדת ממנו בגיל כ"כ צעיר! איך זה בא לידי ביטוי בחיים שלך?" שאלתי.

"מאוד עזר לי, למרות שאני אוהב להסתכל על בנות, בגלל שהוא אמר לי את זה אני החלטתי עם עצמי שאני רוצה חברה אחת ולהיות רק איתה. יש לי חברה כבר 5 חודשים ואני רק איתה בשבתות במקום לשבת סתם בשכונה לעשן ולעשות שטויות". תוך כדי הוא מצביע על חברה שלו נועם שישבה עם חברותייה בצד השני של החדר ומסמיק, "זו האישה שלי" הוא קרא לעברה והיא החזירה לו בקריצה ונתנה לו נשיקה באויר עם המשפט "הוא הלב שלי הוא בעלי".

"אתם ממש מקסימים אבל לא להזמין אותי לחתונה בשביל שיק, מקסימום תקבלו חיבוק" אמרתי, הכיתה צחקה והמשכנו.

"סבא שלך מרכיב משקפיים?"

"ברור אחי" הוא ענה.

"המשקפיים של סבא הם לא רק פיזים, הם רוחניים ואסביר את כוונתי.

ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים כך מספר העדשות גדל.

כשאנחנו לומדים הרבה, קוראים, חוקרים, מתנסים, הראייה שלנו נחלשת והמספר גדל בהתאם וכשהמספר גדל אנחנו יודעים יותר על החיים ועל הדרכים להתמודד עם כל מיני אתגרים שהחיים מביאים לפתחנו בכל יום. משקפיים עם מספר גדול וראייה חיצונית חלשה, נשמה יותר מסופקת וראייה פנימית גדולה, משקפיים דקיקות, נשמה מתרוצצת ולא מסופקת.

שמת לב שהרבנים הגדולים והמשפיעים מרכיבים תמיד משקפיים? הם פשוט לא מפסיקים ללמוד ולחקור ולהעביר את הידע שצברו הלאה לתלמידיהם. המשקפיים של האדם הלומד והחוקר הם במגוון תחומים.

יהיו לו משקפיים עם מספר גדול בעסקים, בזוגיות, ובכל דבר שיראה לו מספיק חשוב".

אדם עם מספר גדול במשקפי הזוגיות יהיה אדם שמסופק בזוגיות שלו וכן הלאה לכל תחום.

"ואם אני לא מרכיב משקפיים?" הוא שאל

"טוב שכך! משקפיים הם המטאפורה לגישה ותפיסת חיים, אתה לא חייב להרכיב אותם בשביל להרגיש אדם עם מודעות עצמית. פשוט תדמיין שיש עליך משקפיים שדרכן אתה רואה את העולם והתוצאות שלך בחיים יהיו תמיד בהתאם למשקפיים שתרכיב". זה מפתיע שלא משנה באיזה גיל, המחשה הרבה יותר עוצמתית ממילים.

10 שקלים משקפיים, מיליוני רגעים מאושרים:

הכנתי מראש זוג משקפי תלת מימד שעל עדשותיהן הרכבתי עדשות כהות מאוד ועדשות ורודות. ביקשתי שירכיב אותן, יעצום את עיניו, ינשום 10 נשימות, יפתח את עיניו למשך 20 שניות מבלי לדבר בשביל להיכנס לאווירה מסוימת וניתוק, ושאלתי עם איזה משקפיים הוא מרגיש שהוא יכול לטפל טוב יותר בבעיות? והוא ענה בביטחון "ברור עם הורדות, אני מרגיש איתן כוח, קשה לי להסביר, זה מטורף".

"מעולה! המשקפיים האלה מהיום שלך, תהיה ורוד! אין דרך אחרת לחוות את החיים נכון יותר". הוא קם לתת לי חיבוק מכל הלב, והמורה שלו וחברתו בצד הזילו דמעות.

זוג החברים המקסים ליווה אותי לרכב, כשבאתי לנסוע הנער המקסים אמר "תודה על השיעור בן, חבל שלא נבחנים על זה בבגרות, כי הייתי מקבל 100 ותודה על המתנה הכי טובה שיכולתי לקבל בחיים, החיים שלי השתנו ונשבע לך שלא רציתי לבוא להרצאה כי אמרתי לעצמי "מה עכשיו? עוד פעם יחפרו לנו שאנחנו ילדים בסיכון וכמה קשים החיים. אני יכול לעבוד איתך בנדל"ן? ממש מעניין מה שסיפרת לנו גם על זה?".

"מחכה לך אחרי הצבא בידיים פתוחות, שים רק משקפיים ורודים, אין דרך אחרת נעימה יותר" עניתי. חיבוק פרידה. לימים הם התחתנו ונולדה להם בת שקראו לה "משקפי" בדרך שלהם, הם קראו לה "אור" הם אמרו שזה מזכיר להם את השיעור ושהם מאז רוצים להתחבר יותר לאור ולא לחושך.

הוא עם תואר ראשון במדעי המחשב והיא הלכה על כלכלה שניהם משתכרים מאוד מאוד יפה. בחתונה שמתי להם שיק מכובד, אני חייב להם על כך ששינוי גם את חיי.

השינוי שאתה רואה באנשים בעזרת כלים שלמדת וחווית, משפיע מאוד עליך. כל מה שצריך ללמוד בחיים זה להסיר את הכתמים ממשקפי חיינו שהגיעו מוכנים מהטבע. תתחברו לאור, הוא בפנים משתוקק להתפרץ.

בקרוב אצלכם בספריה

#אתם_עשירים_בטירוף_בן_סולומון

אהבתם? מוזמנים לשתף.

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

השאירו פרטים מלאים:

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

עלו לאחרונה...

כל התוכן הכי עדכני נמצא כאן.

הטירוף בשוק הנדל"ן: האם אי פעם נפסיק לקנות דירות במחירים מטורפים?

הטירוף בשוק הנדל"ן: האם אי פעם נפסיק לקנות דירות במחירים מטורפים?

תואר אקדמי כן או לא המנטור שלי אומר שזה שטויות

תואר אקדמי: כן או לא? המנטור שלי אומר שזה שטויות!

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

אולי גם אלו יעניינו אותך...

תואר אקדמי כן או לא המנטור שלי אומר שזה שטויות

תואר אקדמי: כן או לא? המנטור שלי אומר שזה שטויות!

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

לשמור על החלומות הגדולים ולהגשים

כמה חשוב לעבוד בעבודות שמקדמות אותנו

מכירות מדלת לדלת – אחרי הכל זה פשוט

סרטוני מוטיביציה

למה סרטוני מוטיבציה לא באמת מביאים מוטיביציה?

נטוורקינג בעולם החדש

נטוורקינג בעולם החדש

שינויים לדעת שאני בתכלס לא יודע כלום

שינויים – לדעת שאני לא יודע בתכל'ס כלום

להצטיין זה לא פעולה זה הרגל

להצטיין זו לא פעולה זה הרגל, עמוק ב D.N.A שלנו

מטרות חשובות ממשימות

מטרות חשובות ממשימות | בן סולומון

רוחניות ועסקים וכוחה של אישה

רוחניות ועסקים וכוחה של אישה

המוצר נוסף לעגלה

לאן ממשיכים?

דילוג לתוכן