להיות שכיר שמגשים חלומות לבוס או להיות עצמאי שרודף אחרי לקוחות? | בן סולומון

"פעם הייתי שכיר שמגשים חלומות של הבוס, היום אני מגשים חלומות של עצמי"

מאות מנטורים מעלים את זה בורסיה כזו או אחרת ובכל השפות, ראיתי איזה מנטור אמריקאי שמדבר על זה. זה אחד החירטוטים הכי גדולים שידעה האנושות, ובואו אספר לכם את האמת.

האנשים האהודים והמשפיעים בעולם, הם בכלל "שכירים".

ראשי מדינות ונשיאים, שופטי עליון, ספורטאי על, כן, כן, גם מסי עובד על שכר קבוע ותנאים סוציאליים. כל אלה שעושים לנו חור בראש בימים אלה(פוליטיקאים), כולם שכירים והם על שלטי חוצות ופרסומות על חשבוננו. תפסיקו כבר לחשוב שאם תפתחו עסק תהיו מחר ביל גייטס, ההפך הוא הנכון, הסיכויים, בטח בישראל הם נגדכם.

מי האדם העשיר בעולם? האם הוא בהכרח גם המשפיע ביותר? רחוק מזה. זוכרים את הרב קנייבסקי? בהלוויתו בתקופת הקורונה היו מאות אלפי אנשים, בהלוויות של מילארדרים יש בקושי  כמה בודדים. השפעה היא אחד הדברים שעשירים מחפשים, ובהחלט יש להם, אך ברמה החיצונית בעיקר. רד מנכסיך, ותשאר בלי חברים ותגמור כמו כלב רחוב.

לאנשים עם השפעה יהיה תמיד איפה לשים את הראש ותמיד יהיו אלפים שיהיו סביבם בלי תמורה, אז מה יותר עוצמתי? כסף יכול לקנות המון דברים, אך לא השפעה טהורה ואהבה ממקום נקי. 

דמיינו עכשיו שמסי יורד מנכסיו…תוך יום הוא חוזר להיות מולטי מליונר. למה? כי ההשפעה שיש לו גדולה הרבה מעבר לכסף. אם ג'ף בזוס ירד מנכסיו, שקל הוא לא יראה כי יהיו מספיק שישמחו שהוא נפל ויעשו הכל בשביל שלא יצליח.

אחרי שהבנו שההשפעה שיש לנו על העולם חשובה הרבה מעבר לכסף שיש לנו בחשבון, בואו רגע נכיר את המספרים.

אתם יודעים שכ- 45 אלף מהעסקים בישראל נסגרים מידי שנה? מה עם אלפי זכיינות שלא מצליחות? מה עם עסק שמתגלגל על הלוואות על הלוואות?

אתם יודעים שבשביל "נטו" של 10,000 תצטרכו להכניס כמעט 30,000? (בחישוב עלויות שיווק, הוצאות משרד וכו'). אל תדברו עם הבודדים שהצליחו, לכו והיפגשו עם כאלה שלא בשביל לקבל תמונה מדויקת שמחוברת למציאות.

כי אם תהיה התרסקות, אתם תאכלו את החרא. מנטורים שהם טאלנטים הם לא המדד שלכם, הם רחוקים מזה. המדד שלכם זה אנשים שדומים לכם, שגדלו כפי שגדלתם בערך, שמדברים את השפה שלכם או מודל שעוסק בתחום שאתם רוצים להתפתח בו.

אם תהיו מוכנים לפתח כישורים כמו המודל שמצאתם בתחומכם, ותהיו מוכנים לשלם מחירים – בסוף זה יקרה אך מדובר בהרבה מאוד עבודה והשקעה של שנים.

לא כל אחד בנוי לנהל עסקים או עובדים:

צריך להפנים את זה שלא כל פעם שמדברים על קריירה, בהכרח מתכוונים לפתיחת עסק.  לרוב האנשים שמתייעצים איתי אני אומר "אחי, תשאר שכיר בינתיים". אין להם מושג קלוש מה זה אומר להיות אדם יצרני, שקם בבוקר ומכניס כסף מיצירה.

"אה אני צריך להבין בשיווק גם? וגם במכירות? רגע איך אני מנהל עובדים? רגע, מה צריך ללמוד?" מי שמנהל עסק בארץ ומצליח בזה, צריך להצדיע לו. זו המדינה שהכי קשה לנהל בה עסקים. אם הצלחתם פה, אתם תצליחו בכל מקום אחר בעולם.

זה לא צירוף מקרים שישראלים עוברים לחו"ל והופכים למליונרים, הם פשוט חיו במדינה שקשה לעשות בה עסקים ועשו טירונות סיירת מטכ"ל, כך שבחו"ל הם פשוט באוייקנוס כחול ועמוק עבורם ולא בתחושה של אוקיינוס אדום.

זו אחת הסיבות שישראלים הרי עוברים לחו"ל – קל להם יותר באופן יחסי להרוויח הרבה יותר כסף משהם מרוויחים בישראל.

לסיכום:

אל תפתחו עסקים אם אתם לא מבינים לעומק את המחירים שתדרשו לשלם, ולא רק כספיים. יש לכם עבודה טובה כשכירים? בוס.ית נעימים? שמרו על זה וחפשו איך לגדול בארגון, לנהל עסק זה לא משהו שמתאים לרוב האנשים וממאות סיבות ולנהל עסק זו אחריות מטורפת לגורלה של משפחה. 

אל תהפכו את פתיחת העסק ל"חלום", חפשו את החלום האמיתי בתוככם, לרוב זה לא לפתוח עסק, מבטיח. העסק כעסק מזכיר יותר סיוט ולא חלום. בחלומות הכל ורוד, פרפרים צהובים נחים על ורדים.

אתם מתחילים בכל תחילת חודש מ 0 עגול…ובסוף החודש אין שום משכורת וודאית, אתם צריכים לרדוף אחרי לקוחות עבור תשלומים שמגיעים לכם לעתים, לפעמים נכנסים לסחרור כספי והלוואות שקשה מאוד לצאת מהם ומסיימים בפשיטת רגל.

אם רק מלחשוב על זה, זה עושה לכם לחצים בחזה, זה לא בשבילכם. הייתי חייב קצת לכתוב מציאות בשביל שאנשים לא יחיו בסרט שזה שהם הולכים למע"מ ופותחים תיק עוסק זה הופך אותם ל"יזמים". המילה השחוקה בתבל בזמננו.

מסכימים עם מה שכתבתי? שתפו לחברים ומכרים בוואטסאפ או במייל כי הם חייבים לקרוא. לעוד תוכן איכותי ומעניין, המשיכו לעקוב אחרי ברשתות החברתיות.

אהבתם? מוזמנים לשתף.

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

השאירו פרטים מלאים:

הישארו מעודכנים ואל תפספסו הצטרפו כמנויים בחינם כמו אלפי חברים וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל שלכם

מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי ולקבל ממני עדכונים בכל פעם שעולה תוכן חדש.

עלו לאחרונה...

כל התוכן הכי עדכני נמצא כאן.

איך החשש מחיזבאללה משנה את כללי המשחק

נדל"ן בצפון – איך החשש מחיזבאללה משנה את מחירי הנדל"ן?

אושר: 500 מיליון שקלים למכללת ספיר בשדרות ולימודי תואר ראשון ושני בחינם, איך זה קשור לנדל"ן?

מה יקרה עם הריבית בשנת 2024

מה יקרה עם הריבית בישראל בשנת 2024? הנדל"ן יעלה שוב כמו בקורונה?

אולי גם אלו יעניינו אותך...

צאו מהמטריקס

צאו מהמטריקס(מרוץ העכברים) אף אחד לא ידאג לכם

מיליונר משעתיים עבודה ביום

שעתיים ביום ותרוויחו מיליון דולר I בן סולומון

ניתוק בטלפון והתנגדויות איך מנצחים בזירה

ניתוק טלפון בפנים והתנגדויות? איך מנצחים בזירה

מדיניות-בנקאות-פתוחה

בנקאות פתוחה ונדל"ן | בן סולומון

אפקט העושר

אפקט העושר

קשרים עסקיים ונטוורקינג

קשרים עסקיים ונטוורקינג – הצלחה קוונטית

אתם המותג

אתם המותג, שתי תובנות חזקות שלמדתי השבוע

גביית כסף במרכזים מסחריים

איך גביית שקל בשירותים במרכזים מסחריים, גורמת לשירותים להיות מטונפים משירותים חינמיים?

לתת זה לקבל

לתת זה לקבל – מיליונר טכנולוגי שנותן ומוכר

המוצר נוסף לעגלה

לאן ממשיכים?

דילוג לתוכן