קשרים עסקיים ונטוורקינג – אפשר לזרוק לפח
הבוקר נפגשתי עם יזם מוכר, שהכרתי בועידה עסקית גדולה וחשבתי לעצמי, כמה נאיביים היינו "אם נלך למספיק כנסים וועידות, יצא לנו בסוף משהו". עסקים שמבוססים על ועידות ימכרו לנו את החלום של "מתישהו תכיר את ביל גייטס, ולך תדע, הוא עוד ימנה אותך למנהל ההשקעות שלו". חרטה בפיתה. עכשיו תראו, לי הכנסים והנטוורקינג עזרו מאוד, ועדיין עוזרים מאוד אבל להמליץ לכל אחד להתחיל "להתערבב"? לא יודע.
גם בלי קשרים היו מצליחים, רק עם יותר זמן
אני יכול להגיד בצורה גורפת, שמי שהצליח בנטוורקינג, אבל ממש, היו אנשים סופר מוכשרים ויצרתיים, אנושיים, שאהבו לעזור לאחרים, שהיו רעבים ועם תשוקה גדולה בעיניים להצליח, גם בלי נטוורק הם היו מצליחים, הנטוורק פשוט נתן להם את האומגה 3 וקיצר משמעותית דרכים. מי שבנה על זה, שיגיע לכנס ויתחילו לזרום לו פרוייקטי ענק, טעה ובגדול ואף טען "כנסים וועידות זה בזבוז זמן" אני מסכים עם זה שזה בזבוז זמן, אבל רק לאנשים שלא הבינו את הפואנטה של נטוורקינג נכון.
4 כללי הברזל שלי לקשרים בעולם העסקים
1. לתת בשפע
אתה חייב לתת הרבה יותר ממה שאתה מקבל ולכל אחד – לשתף בידע, לשתף בתובנות, לחבר אנשים לאנשים וליהנות מזה.
2. תשתית
לפני היציאה לשטח, כדאי שנבין בדיוק במה העסק שלנו שונה ואיך הוא תורם לעולם. חובה להגיע עם תשתית שמוכנה לקלוט עבודה "תחיו בהווה כמו האני העתידי שלכם". תשתית דיגיטל מינימאלית חובה. לחלק כרטיס ביקור שילך אחרי זה לפח זה לא אפקטיבי.
3. ניסיון
ניסיון מינימאלי של שנתיים בתחום העיסוק שלכם ועשרות עסקאות רק יחזקו לאנשים את הביטחון להפנות אליכם אנשים.
4. שירות
אם החלטתם להיכנס לעולם הקשרים העסקיים, שירות מופלא זה מה שצריך להעסיק אתכם – שירות חרא שתתנו לאנשים שהגיעו מהמלצה, זה הרבה יותר הרסני מלקוח שהגיע אליכם לבד.
תחשבו על זה רגע – אדם זר ניגש אליכם, עסקה אחת לא סגר מימיו, הוא מבקש מכם שתמליצו עליו, למה שתסכנו את השם שלכם?
כשהארבעה מתקיימים ואתם מבינים אותם לעומק, מומלץ בחום ללכת לכנסים וועידות ולהרחיב את מעגל הקשרים וזכרו – תבואו לתת לא לקחת, ועסקאות יזרמו אליכם בשפע, הרי לשם כך נתכנסנו לא ככה?
בהצלוחס