פילים לבנים הם מבנים גדולים ונטושים. כדוגמת: קניונים, מגדלי משרדים, ומבנים ציבוריים גדולים שאין בהם שימוש.
האינטרנט הוא יצרן הפילים הגדול בעולם :
בתקופה שבה המסחר הופך למקוון, אנו רואים הרבה קניונים שסוגרים את שעריהם. בארה"ב, המון קניונים נסגרים מידי שנה. בישראל נכון להרגע, 10% מהקניות שלנו אנו מבצעים באינטרנט והמספרים רק עולים ועולים.
הישראלים הוציאו 14 מיליארד על קניות ברשת ב 2017 לעומת 11.6 מיליארד ב 2016.
קניונים נטושים הם פילים לבנים:
ניתן לראות קניונים נטושים לחלוטין או למחצה, בערים מרכזיות כגון; תל אביב (התחנה המרכזית החדשה, שרובה כבר לא שמישה), באשדוד, בראשון לציון, באר שבע, חיפה ועוד.
הכשרה לשימוש אחר:
בקניונים נטושים מסוימים באזורי ביקוש, אנו רואים הסבה של מה שהיה בעבר "קניון" לבנייני משרדים. או במצב הקיצוני – הריסה ובנייה של מגדלי מגורים.
הקריירה והעסקים שלנו חייבים גם דיגיטל:
הקניון הכי גדול בעולם הוא האינטרנט, וחשוב שנתפוס "מספר חנויות", בשביל שקונים יעצרו גם אצלנו. "קונים" הם גם מעסיקים פוטנציאליים. חנות יכולה להיות מוצר מידע, בלוג מפואר, אתר שמייצר טראפיק איכותי, פעילות ברשתות החברתיות. גם אם השירות שלנו הוא הכי פיזי בעולם, משהו מהעסק שלנו מוכרח להיות מתורגם דיגיטאלית. כן, גם אם זה דוכן פלאפל.
כותב הכתבה: בן סולומון, מחבר רב המכר "נדל"ן לכולם".