שיווק שקוף ברשתות החברתיות, המחקר הקטן:
חקרנו מעל 500 מודעות של מתווכים, שמנו לב, שרק כ 7% הם שקופים ומפרסמים מחירים ופרטים מלאים. יש הרבה מתווכים שמפרסמים דברים כלליים ככל הנראה בגלל שאין להם בלעדיות על הנכס. מה זה אומר?
שאם נפרסם נכסים עם פרטים מלאים ומחירים, לאורך זמן נייצר אמינות מול הלקוחות. ברשתות החברתיות אנשים שונאים שמסתירים מהם פרטים ובטח מחירים. שימו לב מה קורה בפוסטים ממומנים של כל מיני חברות ואיך אנשים מגיבים כאשר מסתירים מהם את המחיר.
חשבו שאתם מחפשים נכס לרכישה/להשכרה ואתם נתקלים במתווכים שלא מפרסמים מחירים ומטריחים אתכם להודעות ב"פרטי", איך אתם תרגישו? מילא אם זה פרויקט חדש, עם גימורים שונים, שוני בעלויות בגלל הקומות, התקדמות הפרויקט וכו'… אבל לכתוב לאנשים "בפרטי", סתם מעלה לאנשים את הסעיף ואת העצבים, וזה משהו שאין בו שום תועלת חוץ מלייצר עבודה ועצבים.
ובנוסף לעצבים – זה משאיר את השיח ברמה המוצרית בלבד ולא ברמת הערך מוסף שאנו יכולים להעניק לו. "אין לו מה שאני מחפש? ביי". לא חבל לפספס קונה שאולי לא יתאים לנכס ספציפי אבל יתאים לנכס אחר שיש ברשותנו או שיש לנו בשיתוף פעולה עם משרד תיווך אחר? אם ירגיש שאנו שקופים הסבירות שיישאר איתנו היא הרבה יותר גבוהה.
בקיצור – פרסמו פרטים, פרסמו מחירים. אם אתם מרגישים שהמחיר גבוה, אל תעלו לרשתות החברתיות. לחברים הייתם מוכרים במחיר שהייתם מתביישים לפרסם? רשת חברתית בתחושה היא "לקנות מחבר" לכן השקיפות בה קריטית כל כך.
הפרסום ברשתות החברתיות שונה מהמדיות האחרות, והשקיפות היא הדבר החשוב ביותר. ברשת חברתית אנשים מרגישים "בבית", וכשאתם "עושים פוזות" בבית שלהם, בא להם להעיף אתכם מהחלון.
שיהיה בהצלחה, בן סולומון